Har ikke sett noen slike tråder enda, så da lager jeg en. Nå er det snart jul og nytt år, og snart på tide til å søke ny skole.
Men jeg har et problem, jeg vet ikke hvilket yrkesfag jeg skal velge og hva jeg vil fortsette med. Her er noen av de tingene jeg kunne tenkt meg:• Elektro:
- Fjernstyrte Undervannsopperasjoner
- Flyfag
• Helse- og sosial:
- Ambulanse faget
• Service og samferdsel:
- Sikkerhetsfaget
• TIP:
- Motorsykkelmekaniker
- Bil mekaniker, lette kjøretøy
- Bil lakkerer
Det jeg har mest lyst til å arbeide med videre i livet er motorsykkel mekaniker, fjernstyrte undervannsopperasjoner eller ambulanse arbeider. Motorsykkel mekaniker er far og mor veldig imot meg på, fordi de sier det er så vanskelig å få arbeidsplass innen det siden det er få motorsykler her til lands.
Så det jeg egentlig lurer på er om noen av dere er utdannet i noen av disse punktene, slik at dere kan gi meg informasjon om hvordan ting foregår osv? Og hva er ca. lønn i disse yrkene? Eller noen andre anbefalte yrker?
Håper virkelig det er noen som kan gi meg svar, for det er ekstremt vanskelig å bestemme seg.
Mvh.
Anton

Hvorfor i all verden har du ikke studiespesialiserende som et mulig valg? Selv går jeg studiespesialisering med realfag, noe som anbefales. Alle valg er åpne om man legger ned litt arbeid i det