Inunf - Film fra RR-trening lørdag 16.08.14

Her kan du ha din egen tråd, med en presentasjon av sykkelen din; hvor lenge du har eid den, hva du har gjort med den og selvfølgelig litt generell informasjon eller om du sitter med noe annet på hjerte. Legg selvfølgelig med MANGE bilder! Dette er også stedet for arbeidslogger.
Brukeravatar
inunf
Admin
Innlegg: 3836
Registrert: 26 jun 2007, 21:10
Sted: Molde
Kontakt:

Inunf - Film fra RR-trening lørdag 16.08.14

Legg innav inunf » 26 aug 2008, 17:37

Siden den forrige tråden min er sporløst forsvunnet så må jeg vel bare bite i det sure eplet og lage en ny.

Først noen ord om meg: Jeg ble født i Ålesund i 1988, og der bodde jeg helt til i fjor høst. Nå bor jeg i Ås, der jeg holder på med en 5-årig mastergrad i teknologi (siv. ing. maskin) ved UMB. Når jeg ikke skrur eller kjører aprilia så går det mye i trening. Har drevet aktivt med langrenn, og prøver å få med meg Birkebeinerennet hvert år. Driver også en del med telemark og slalom.

Sykkelen min er en 1997 aprilia RS 250 Max Biaggi replica som er lettere modifisert.
Bilder av sykkelen slik den er nå:
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Detaljbilder:
Bilde
Bilde
Bilde
Gilles rearsets.

Bilde
Öhlins bakdemper.

Bilde
Hyperpro styredemper og LighTech clutchendel.

Bilde
Originale Brembo bremser, med Goodridge stålomspunnede bremseslanger.

Bilde
Nypolert.

Bilde
Bilde
Cockpit. SlingShot Racing bensinlokk, Brembo radialmontert mastersylinder, Domino quick actoin throttle (samme som brukes av aprilia i GP 250), Domino brytere og choke-hendel. Dubble bubble vindskjerm. Pro Bolt titanmutter på styrebrua.

Det som skiller denne fra en original RS 250 er:

Motor:
-Jim Lomas effektanlegg i rustfritt stål, lyddempere i carbonfiber.
-Kortet inn SIPC-slangene.
-Tykkere sylinderpakninger for å heve portene.
-Cougar Red høykompresjonstopper.
-Cougar Red eksosventiler.
-Egen (mindre) ekspansjonstank til kjøleveska.
-Domino quick action throttle.

Chassis:
-Gilles rearsets i titangrått.
-Öhlins bakdemper med eksternt resevoar og ekstern justering av forspenning.
-Hyperpro styredemper.

Bremser:
-Brembo radialmontert mastersylinder(19*20).
-Goodridge stålomspunnede bremseslanger forran.

Diverse:
-Domino brytere.
-LighTech clutchhendel.
-Titanmutter på styres.
-Alle kåpeskruer i aluminium.
-Klar dubble bubble vindskjerm.
-Slingshot Racing bensinlokk i aluminium.
-Tyga bakskjerm i carbonfiber.

I løpet av helga kommer:
-EBC våtclutch med 10 % sterkere fjærer.
-Hel stålomspunnet bremseslange bak.

I løpet av vinteren skal det (minst!) komme*:
-PVM 7 Y-eikede magnesiumfelger.
-Öhlins FG890 gaffel fra RSV Factory, satt opp av Esp1tech.
-Brembo M4 monoblock calipere (samme som bla. Ducati Desmosedici).
-Brake Tech 320 mm bremseskiver forran.
-Motorad Fiedler bremseskive i alu bak.
-Vapor digitalt dash.
-Tettsteget racing-girkasse med tørrclutch.
-GP-tech for-ramme i aluminium.
-Aprilia RSV forskjerm i carbon

*Forutsetter at PVM tar seg sammen og faktisk lager felgene jeg bestilte i mars, og at jeg får en ordning på øvre styrebro.

Hele historien kan dere lese på mc-forumet, har skrevet der siden jeg kjøpte sykkelen: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=2689

Brukeravatar
Sigbjørn
Støttespiller
Innlegg: 3244
Registrert: 27 jul 2007, 22:30
Sted: Gol / Våler
Kontakt:

Re: Inunf

Legg innav Sigbjørn » 26 aug 2008, 17:45

Da vil jeg være den første til å si igjen hvor Ekstremt!! rå sykkelen din er Odd Arne :mrgreen:
Bra du tok deg tid til å dele disse godbitene med oss på nytt
=)

Brukeravatar
Petter
Støttespiller
Innlegg: 1621
Registrert: 04 sep 2007, 19:57
MC: Aprilia RS 125 Spains No1
Sted: Hønefoss

Re: Inunf

Legg innav Petter » 26 aug 2008, 17:46

Finner ikke ord for den sykkelen der :shock: Er noe helt spesielt med den der :P
X -07 Aprilia rs125 Spains<33 - Kondemnert ;(

Brukeravatar
trym
Veteran
Innlegg: 819
Registrert: 10 sep 2007, 22:27
Sted: Toten
Kontakt:

Re: Inunf

Legg innav trym » 26 aug 2008, 17:47

Sykt fin den 250'n din, gleder meg til å se den når du har fått på alle delene du har bestilt. :D
Nå:
Aprilia RS 125 2001mod 34hk
Aprilia RS 125 2004mod 98 kåper! =)
Suzuki tsx 89mod

Eks:
Aprilia RS 125 2003mod, Honda nsr 97mod, Sachs xtc 99mod, Honda nsr 90mod, Honda cbr 125 2004mod, Honda mtx 50 90mod

Brukeravatar
General-Billy
Wannabe admin
Innlegg: 1274
Registrert: 06 okt 2007, 00:12
Sted: Northern Norway

Re: Inunf

Legg innav General-Billy » 26 aug 2008, 17:48

Sinnsykt deilig sykkel , skulle tro att det var en 2008 modell når man ser hvor strøken den er. Også alt du har gjort med den og det du har tenkt og gjøre med den er jo bare rått :mrgreen:
[X] BMW 325D E92, 11
[X]Audi A3 1,8TQ 00
[X] Aprilia RS 125 07

Brukeravatar
ths
Støttespiller
Innlegg: 649
Registrert: 29 jan 2008, 17:09
Sted: Hadeland, Oppland
Kontakt:

Re: Inunf

Legg innav ths » 26 aug 2008, 17:56

Som de andre sier: En sykt fin RS 250! Men bildene dine synes jeg er litt store:D
Robban skrev:3000* Ingenting, 4000* så og si ingenting, 5000* stadig fryktelig lite, 6000* full stopp?, 7000-8000* FYTTE H#lv%Y&/%/ og vips, der ligger du på ryggen og lurer på hvor det ble av apesykkelen din :g

Brukeravatar
Magnus
Vaktmester
Innlegg: 2110
Registrert: 24 okt 2006, 18:30
MC: RS250 banesykkel en dag?
Sted: UMB
Kontakt:

Re: Inunf

Legg innav Magnus » 26 aug 2008, 18:17

Ja takk, jeg tar to stk. :D
Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing.
- Suzuki PV50 (x)
- Starway CL125 (x)
- Prince 125 (x)
- Aprilia RS125 97 (x)
- Honda Hornet 600 (x)
- Mazda MX5
- oppdatert mars 2009

Brukeravatar
vetizz
Wannabe admin
Innlegg: 1057
Registrert: 10 aug 2007, 20:52
Sted: Toten
Kontakt:

Re: Inunf

Legg innav vetizz » 26 aug 2008, 18:19

Kommer denne sykkelen noen gang til å bli ferdig?

Utrolig sexy sykkelen din har blitt, og den kommer nok til å bremse greit når den er ferdig også. :P

Vet du hvor mye tørrvekten på denne er iforhold til en standard RS 250?

EDIT. syns bildene er perfekt jeg. :)
BMW e36 cab 1998
VW Polo 1994
BMW 520
Mercedes 230TE
Aprilia RS 125 RSF
[X] Jeep Cherokee
[X] Mercedes c180
[X] VW Golf 1994
[X] BMW E21 323 cab 1978
[X] BMW 318is coupe
[X] Mercedes 230TE
[X] VW Corrado G60 x4
[X] Yamaha DTR 50 x2
[X] Sachs Madass 150
[X] Aprilia RS 125 x3

Brukeravatar
jaantoore
Gold
Innlegg: 5112
Registrert: 15 jan 2008, 16:12
Sted: Eide i Møre og Romsdal
Kontakt:

Re: Inunf

Legg innav jaantoore » 26 aug 2008, 19:54

Må nok bite i det sure eplet jeg og, å si at jeg ikke kommer til å få en råere Aprilia enn det der :wink:
Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

Bilde

Brukeravatar
Maniac
Støttespiller
Innlegg: 2563
Registrert: 24 aug 2007, 22:50
MC: Aprilia Rs 125 '01
Sted: Hurdal
Kontakt:

Re: Inunf

Legg innav Maniac » 26 aug 2008, 19:58

Sant så sant... Den RS 250'n der er den mest strøkene og den villeste jeg har sett :mrgreen:
Aprilia Rs 125 powerd by polini :D
BMW 520d 2001 :D
Bilde
Den eneste forskjellen på barn og voksne er prisen på leketøyet :g

Brukeravatar
carwin
Norgesmester
Innlegg: 599
Registrert: 07 jun 2007, 15:53
MC: Aprilia rs 125 07
Sted: mosjøen
Kontakt:

Re: Inunf

Legg innav carwin » 26 aug 2008, 20:55

Tipper man skal lete leeenge etter en sykkel som er mere unik enn den der! Sykt pen RS 250 !! :)
Hvor mye har du lakt i den sålangt og hva venter du å må ut med for de delene du skulle ha i vinter osv?
x - aprilia rs 125 07 black FP

Brukeravatar
Øystein G
Bronze
Innlegg: 1446
Registrert: 16 jul 2007, 18:40
MC: Aprilia Rs125 '07 Black
Sted: Beitostølen
Kontakt:

Re: Inunf

Legg innav Øystein G » 26 aug 2008, 22:42

Deilig sykkel! Legg ut noen bilder av hvordan den var da du kjøpte den vis du har noen sånn att man ser forskjellen :)
Bilde
Fp ++

Brukeravatar
Sigbjørn
Støttespiller
Innlegg: 3244
Registrert: 27 jul 2007, 22:30
Sted: Gol / Våler
Kontakt:

Re: Inunf

Legg innav Sigbjørn » 26 aug 2008, 22:48

Det blir feil å kalle denne sykkelen en perle. Perler finnes det mange av, men denne sykkelen er i likhet med kunst og håndarbeid unik..
Odd Arne, jeg tror du bringer frem en tåre hos designeren som tegnet denne sykkelen, du har virkelig fått fram en kosmetisk og mekanisk harmoni som jeg ALDRI har sett på noen annen sykkel. Denne sykkelen har SJEL, og det er helt og holdent takket være deg :). Stå på med dette prosjektet, og du drar frem lysten i ALLE til å sette seg på en RS 250 og kjøre i vei =D>
=)

Brukeravatar
inunf
Admin
Innlegg: 3836
Registrert: 26 jun 2007, 21:10
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Inunf

Legg innav inunf » 26 aug 2008, 22:53

Tusen takk (igjen) alle sammen! Dette er og blir min store stolthet, ikke forvent å se salgsannonsen på autodb i min levetid.

Hittil har jeg lagt over 30 000 kr i motor (har kjøpt ny girkasse, venter bare på et drev), nærmere 25 000 kr i fjæring (bare overhaling/innstilling av den nye gaffelen kostet 5 lapper hos Esp1tech) og godt over 10 000 kr i bremser. I tillegg kommer alle småtingene f. eks. kostet bare clutchhendelen 1 200 kr.

Felgene regner jeg med kommer til å koste meg i underkant av 20 lapper. Det meste andre av de tingene som er listet opp har jeg allerede.

Våtvekten er redusert med rundt 8 kg tror jeg. Har ikke veid den, siden jeg ikke har begynt med vektreduskjonen enda. Den kommer aldri til å bli ferdig.

patmat
Verdensmester
Innlegg: 624
Registrert: 10 sep 2007, 22:39
Sted: mo i rana
Kontakt:

Re: Inunf

Legg innav patmat » 26 aug 2008, 23:00

Uten å bli stemplet som pervo kan jeg si at den sykkelen gir meg harding når jeg ser bildene 8) Hva med veddemål? Beste tia på birkebeinern får nøklene? :twisted: Men fra spøk til revolver så er dette med det råeste jeg har sett i hele mitt liv! Stå på :D
RS'n selges! ta kontakt=)

Brukeravatar
inunf
Admin
Innlegg: 3836
Registrert: 26 jun 2007, 21:10
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Inunf

Legg innav inunf » 26 aug 2008, 23:02

Takk for det!

Her er noen bilder av den første sesongen jeg hadde den. Da var den helt original.
Bilde
Bilde
Bilde
Gamlebilen min i bakgrunnen.

Brukeravatar
Sucu
Bronze
Innlegg: 1514
Registrert: 24 aug 2007, 21:35
Sted: Hadsel,Nordland

Re: Inunf

Legg innav Sucu » 28 aug 2008, 16:23

Rett og slett porno for mine øyner! Har ikke ord å sette på det.
Gleder meg til fremtidige updates. :wink:

Synd at den forige tråden forsvant.
Bilde

Brukeravatar
PeeWee
Støttespiller
Innlegg: 1201
Registrert: 13 jun 2007, 15:49
Sted: Ålesund

Re: Inunf

Legg innav PeeWee » 28 aug 2008, 16:30

Utrolig fin sykkel! Helt sykt hvordan du har greid å fikset den opp og forbedret den!

Kjører du den ofte, eller er det som en hobby der du gjør alt tenkelig for å gjøre den bedre, for å så bruke den skjeldent? Har aldri sett den her i Ålesund :roll: Bor du ute på Emblem, Lerstad eller?

Brukeravatar
inunf
Admin
Innlegg: 3836
Registrert: 26 jun 2007, 21:10
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Inunf

Legg innav inunf » 29 aug 2008, 22:17

Bor på Hankane. Er ikke så mye ute å kjører, har hatt en del trøbbel i sommer. Har aldri vært i byen med den, kjører mest innover i landet.

Kom hjem til Ålesund i natt, i dag har jeg bytta clutch, bremseslange bak og juster forgasserene. I morgen blir det prøvetur. Clutchen ble MYE hardere, så har tro på at den skal være i orden nå.

robin_1379
Bronze
Innlegg: 1904
Registrert: 03 nov 2007, 23:30
Sted: skien
Kontakt:

Re: Inunf

Legg innav robin_1379 » 29 aug 2008, 23:34

dæven å rå :shock:
den har vel kosta litt? :roll:
BMW 520 E39 96
MH Furia Max 06
Hebo Manston Patanegra, Metrakit Pro Race Competion Thrower, Dellorto VHST 26mm, TP V-force, Metrakit SP clutch, Stage6 xl filter, TP coil, Doppler endurance veiv, MVT Millenium Tenning
X: Aprilia rs50 03

Brukeravatar
inunf
Admin
Innlegg: 3836
Registrert: 26 jun 2007, 21:10
Sted: Molde
Kontakt:

Legg innav inunf » 31 aug 2008, 22:23

Da har jeg tatt første prøvetur med ny clutch. Det hjalp! Kjørte 10 mil i dag, alt virker ok. Unntatt tanklokket da, det lekker som en sil under oppbremsing. Må nok krype til korset og sette på det originale enn så lenge.

Tirsdag er det "the big push", da skal jeg prøve å kjøre sykkelen tilbake til Ås. Det er akkurat 60 mil, noe som er dobbelt så langt som den lengste turen jeg har hatt i sommer. Og da gikk jeg tom for kjøleveske to ganger :?. Nå har jeg riktig nok byttet noen pakninger siden den gang, men er fortsatt SVÆRT spent på om sykkelen holder helt frem.

Brukeravatar
Sigbjørn
Støttespiller
Innlegg: 3244
Registrert: 27 jul 2007, 22:30
Sted: Gol / Våler
Kontakt:

Legg innav Sigbjørn » 31 aug 2008, 22:29

Håper det går bra nå Oddemann. Etter all kosen sykkelen har fått av deg, så fortjener du absolutt ikke noe mere drit tilbake :(
=)

Brukeravatar
jaantoore
Gold
Innlegg: 5112
Registrert: 15 jan 2008, 16:12
Sted: Eide i Møre og Romsdal
Kontakt:

Re: Inunf

Legg innav jaantoore » 31 aug 2008, 22:37

Lykke til! Hva er det som gjør at det lekker da? og hvor kommer det bensin?
Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

Bilde

Brukeravatar
inunf
Admin
Innlegg: 3836
Registrert: 26 jun 2007, 21:10
Sted: Molde
Kontakt:

Legg innav inunf » 01 sep 2008, 15:49

Sigbjørn skrev:Håper det går bra nå Oddemann. Etter all kosen sykkelen har fått av deg, så fortjener du absolutt ikke noe mere drit tilbake :(


Vær så snill. Er ille nok at Robban kaller meg det om ikke du skal begynne også :roll:

Er mellom ramma og selve lokket det lekker. Det er vel fordi lokket ikke tetter godt nok vil jeg tro. Er en O-ring der, skal prøve å bytte den. Det blir uansett ikke prioritert de første par månedene.

Robban
Admin
Innlegg: 2363
Registrert: 26 okt 2006, 21:50
MC: Aprilia RS 250 2003
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Legg innav Robban » 01 sep 2008, 17:46

Hva er galt med Oddemann?

... syns det er litt koselig jeg :lol:







Ok da, fra nå av skal jeg ikke kalle deg Oddemann ...

... hva med Arnemann? :mrgreen:
Aprilia RS 250 2003
Aprilia RS 500 *under construction*

And then on the eighth day, The Devil created the Aprilia RS 250 ; cause he was a bad ass, and had to get around town ... God secretly wished he had one.

Brukeravatar
PeeWee
Støttespiller
Innlegg: 1201
Registrert: 13 jun 2007, 15:49
Sted: Ålesund

Legg innav PeeWee » 01 sep 2008, 17:52

Jeg tror sykkelen holder! God tur! Ikke kjør for hardt! Er kjipt å miste lappen ... :wink:

Brukeravatar
Thunder
Støttespiller
Innlegg: 907
Registrert: 25 jun 2008, 19:53
MC: Aprilia SXV 550
Sted: Flekkefjord

Re: Inunf

Legg innav Thunder » 01 sep 2008, 18:23

Det kjipeste jeg vet er akkurat og kjøre med noe du ikke stoler på, sitte og knipe i sammen rumpeballene og håpe at ingenting går til dunders! :x

Bare kjør fint så går det nok bra :wink:
Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport ;)

Brukeravatar
Magnus
Vaktmester
Innlegg: 2110
Registrert: 24 okt 2006, 18:30
MC: RS250 banesykkel en dag?
Sted: UMB
Kontakt:

Legg innav Magnus » 01 sep 2008, 18:53

Hva med Oddern? Det er jo det beste kallenavnet ever!
Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing.
- Suzuki PV50 (x)
- Starway CL125 (x)
- Prince 125 (x)
- Aprilia RS125 97 (x)
- Honda Hornet 600 (x)
- Mazda MX5
- oppdatert mars 2009

Chris
Fersk
Innlegg: 98
Registrert: 09 okt 2007, 01:03
Sted: Sandefjord

Re: Inunf

Legg innav Chris » 01 sep 2008, 19:47

Hva med Odd Arne :wink:
Nå - BMW HP2 Sport
x - '99 RSV Mille
x - '07 SXV550

Brukeravatar
Loffen
Wannabe admin
Innlegg: 1111
Registrert: 30 okt 2006, 22:33
Sted: Volda

Legg innav Loffen » 01 sep 2008, 20:47

Markmus og kneipen er Robins kjælenamn på meg, så Oddemann kan da ikkje vere så ille.
Kawasaki ZX6R - 1999
VW Golf II - 1991
[x] BMW 320i - 1992
[x] Aprilia RS125 - 1998

Chris
Fersk
Innlegg: 98
Registrert: 09 okt 2007, 01:03
Sted: Sandefjord

Re: Inunf

Legg innav Chris » 01 sep 2008, 21:05

Jeg er Chrisalicious! :D
Nå - BMW HP2 Sport
x - '99 RSV Mille
x - '07 SXV550

Brukeravatar
inunf
Admin
Innlegg: 3836
Registrert: 26 jun 2007, 21:10
Sted: Molde
Kontakt:

Legg innav inunf » 01 sep 2008, 21:29

Liker ikke navnet mitt på trykk på internett - er en smule paranoid. Men Odd Arne funker vel det.

Var ute på en liten prøvetur nå i kveld. Stoppet hos en kompis, og når jeg skulle kjøre der fra så ville ikke tenningen gå på. Trøbla ganske lenge med det før jeg ringte fader'n og ba han komme med tilhenger. Etter litt mer makking fant jeg ut at tenninga kom på hvis jeg vrei nøkkelen nesten på "på", men ikke helt. Fikk start, og kom meg hjem for egen maskin. Er SVÆRT skepisk nå, men har bestemt meg for å prøve. Bortsett fra at tenninga kan kutte i fart, så skal alt fungere (bank i bordet). Reiser rimelig tidelig herifra, så hvis alt går som det skal så er jeg fremme sånn i 16-17-tida. Hvis dere ikke hører noe fra meg i morgen så står jeg nok og plages i ei grøft i Gudbransdalen.

Brukeravatar
Magnus
Vaktmester
Innlegg: 2110
Registrert: 24 okt 2006, 18:30
MC: RS250 banesykkel en dag?
Sted: UMB
Kontakt:

Re:

Legg innav Magnus » 01 sep 2008, 21:34

Loffen skrev:Markmus og kneipen er Robins kjælenamn på meg, så Oddemann kan da ikkje vere så ille.


Robin er flittig med navn. Han har fått seg Escrot, og jeg kjører Astma! :lol: Gjermund til Gjertrud... Nok offtopic :P

Shit, Oddern! Vi krysser fingrene!
Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing.
- Suzuki PV50 (x)
- Starway CL125 (x)
- Prince 125 (x)
- Aprilia RS125 97 (x)
- Honda Hornet 600 (x)
- Mazda MX5
- oppdatert mars 2009

Brukeravatar
AndyCandy
Silver
Innlegg: 2278
Registrert: 27 apr 2008, 21:18
Sted: Bjerke, Oslo.
Kontakt:

Legg innav AndyCandy » 01 sep 2008, 22:11

Om jeg skal ha meg Rs 250.. skal den se makan ut som denne, denne her ser bare helt sinnsyk RÅ ut :D
Aprilia RS 125 - Black - 2006
Honda Rebel 125 - Black - 1999
Honda Camino 50 - Red - 1984 ( Til Salgs )
X: CPI Crab RS50,Xinling QT50-B

Brukeravatar
inunf
Admin
Innlegg: 3836
Registrert: 26 jun 2007, 21:10
Sted: Molde
Kontakt:

Legg innav inunf » 02 sep 2008, 17:58

Jepp, da har jeg kommet frem! 60 mil var langt nok, nå har jeg vondt for å gå.

Brukeravatar
Even
Pensjonert admin/mod
Innlegg: 1064
Registrert: 26 aug 2007, 19:30
MC: Aprilia RS 125
Sted: Hønefoss

Legg innav Even » 02 sep 2008, 18:28

Flott å høre. Åssen var turen?
Aprilia RS 125 2005 RED
Bilde

Brukeravatar
Thunder
Støttespiller
Innlegg: 907
Registrert: 25 jun 2008, 19:53
MC: Aprilia SXV 550
Sted: Flekkefjord

Re: Inunf

Legg innav Thunder » 02 sep 2008, 18:35

og ingen problemer? :shock:
Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport ;)

Brukeravatar
inunf
Admin
Innlegg: 3836
Registrert: 26 jun 2007, 21:10
Sted: Molde
Kontakt:

Legg innav inunf » 02 sep 2008, 19:50

Tenninga kuttet to ganger, begge gangene under forbikjøring. Bortsett fra det så var det ingen tekniske problemer.

Brukeravatar
PeeWee
Støttespiller
Innlegg: 1201
Registrert: 13 jun 2007, 15:49
Sted: Ålesund

Legg innav PeeWee » 02 sep 2008, 19:58

Kjipern å drite seg ut under forbikjøring da :lol: Bra du kom deg fram værtfall :)

Brukeravatar
jaantoore
Gold
Innlegg: 5112
Registrert: 15 jan 2008, 16:12
Sted: Eide i Møre og Romsdal
Kontakt:

Re: Inunf

Legg innav jaantoore » 02 sep 2008, 21:32

Det kunne jo vært farlig og det da! tenk visst du nesten har kommet forbi et vogntog åsså kutter tenninga :?
Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

Bilde

Brukeravatar
inunf
Admin
Innlegg: 3836
Registrert: 26 jun 2007, 21:10
Sted: Molde
Kontakt:

Legg innav inunf » 02 sep 2008, 21:46

Nettopp. Da var det inn med clutchen og prøve å lure tenninga på igjen. Gikk fint, jeg bruker å ha rennfart når jeg kjører forbi trailere 8)

Brukeravatar
inunf
Admin
Innlegg: 3836
Registrert: 26 jun 2007, 21:10
Sted: Molde
Kontakt:

Legg innav inunf » 04 sep 2008, 11:02

Tok noen bilder av dekselet til tørrclutchen. Det har blitt lakket sort siden sist:

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Slik så det ut før:

Bilde

Og til sist bilder av RS'en som sportstourer(!)

Bilde
Bilde

Brukeravatar
Sucu
Bronze
Innlegg: 1514
Registrert: 24 aug 2007, 21:35
Sted: Hadsel,Nordland

Re: Inunf

Legg innav Sucu » 04 sep 2008, 13:38

Oi :shock:
Det så en smule uvant ut med sidevesker gitt. :P

Edit: Flott sykkel iallefall.
Bilde

Brukeravatar
xerox555
Lærling
Innlegg: 244
Registrert: 09 jun 2007, 17:48
MC: Aprilia RS 125
Sted: Tau, Rogaland
Kontakt:

Legg innav xerox555 » 04 sep 2008, 13:42

Gjennomført :D Sykt bra jobba Inunf ;)
Kjører:
Audi 80 2,0E
Aprilia RS 125 [x]

Brukeravatar
inunf
Admin
Innlegg: 3836
Registrert: 26 jun 2007, 21:10
Sted: Molde
Kontakt:

Legg innav inunf » 10 sep 2008, 13:22

Nå har jeg litt å fortelle om her! Etter turen fra Ålesund til Ås har jeg begynt å seriøst vurdere en sykkel til. Har kikket og tenkt mye, og kom frem til at Ducati ST4, KTM 690 SMR og Honda VFR 800 (uten v-tech) er sykler som er aktuelle. Har en onkel som bor på østlandet og kjører ST4, så jeg avla han et besøk på søndag. Ble mye sykkelprat, og en aldri så liten prøvetur.

Bilde
(illustrasjonsfoto)

Den hadde slip-ons, så lyden var fantastisk. Veldig artig sykkel, men litt for stor og tung etter min smak. Bremsene var heller ikke noe å juble over. Det største problemet med ST4 er at de jeg har råd til er for gamle.

I går dro jeg på ekspedisjon til Mysen. Hos Spinnin' wheel fikk jeg prøve en KTM 690 SMR som de hadde inne.

Bilde
(Bilde fra annonsa)

Faktisk er det gamlesykkelen til Joachim (den som gikk i grøfta). Var artig sykkel, men må ærlig innrømme at jeg hadde forventet mer guffe. Lite vinskjerming gjør at man merker farten veldig godt, noe som egentlig bare er fornuftig. Den lille vindskjermen på toppen gjorde det levlig. Selv om jeg ble skuffet over effekten så kjørte jeg lenger enn strengt tatt nødvendig, rett og slett fordi det var dritgøy.

Jeg spurte om forskjellen mellom SMR og Duke, noe som endte i at jeg fikk prøve den også.

Bilde
(illustrasjonsfoto)

Siden den ikke hadde samme vindskjerm som SMR'en, så ble fartsvinden veldig merkbar. Ble ikke helt komfortabel med Duken.

Deretter fikk jeg prøve en eldre VFR 800 de hadde stående inne.

Bilde
(Bilde fra annonsa)

Konklusjonen ble ganske fort at jeg ikke er gammel nok for kømfy sittestilling, integralbremser og silkemyk motor. Bremsene var forøvrig svært dårlige. Kjentes også veldig tung og lite svingevillig ut. Motoren var fantastisk myk og fin, dro jevnt fra 2 til 12 krpm. En sykkel det er ALT for lett å kjøre fort med.

Egentlig er det en tredje KTM jeg er mest gira på, nemmlig 690 SMC. Den er 14 kg lettere enn SMR, har bensintanken bak og går derfor mye lettere på hjulet. Den største fordelen er at den kan leveres med bagasjestativ og sidekofferter. Det kan ikke Duke og SMR. Den kan også utstyres med samme vinskjerm som satt på den SMR'en jeg prøvde, så da skal den ta litt av for vinden. Spinnin' wheel har en slik som demosykkel, men den var der dessverre ikke i går. Må prøve å få prøvd den en dag, for den virker svært aktuell. Den eneste bakdelen (i mine øyne) vs. SMR er at salen er hardere, og Joachim har sagt at salen kanskje er i hardeste laget på SMR. Ser kanskje litt teit ut med en touring-supermotard, men det får bare være.

KTM 690 SMC:

Bilde

Sidekoffert:

Bilde

Kjøpte også noe snacks til apriliaen:

Bilde
Bilde
Carbon forskjerm til den nye forstillinga.

Bilde
Vapor. En liten sak som skal erstatte speedo og turteller. Ser for meg en aldri så liten vektreduksjon der ja :D

Brukeravatar
Even
Pensjonert admin/mod
Innlegg: 1064
Registrert: 26 aug 2007, 19:30
MC: Aprilia RS 125
Sted: Hønefoss

Legg innav Even » 10 sep 2008, 13:31

o.O Alltid spennende å lese i tråden din<3
Lykke til, dette virker moro :D
Aprilia RS 125 2005 RED
Bilde

Brukeravatar
PeeWee
Støttespiller
Innlegg: 1201
Registrert: 13 jun 2007, 15:49
Sted: Ålesund

Legg innav PeeWee » 10 sep 2008, 14:22

Jeg vil tro at KTM 690 SMC er en veldig fin sykkel. Du kan både kjøre i skogen og på vei/grus. Snille service intervall også.

Hadde jeg vært deg hadde jeg sett litt på Husky 610 også. Eller kansje DRZ.
Bilde

Feeet sykkel 8) :lol:


Hvordan ser vaporen ut når den er på? Kan bli rått, men jeg er en søren av nåler. Er jo fett å se de hoppe opp når du gir på :twisted:

Brukeravatar
inunf
Admin
Innlegg: 3836
Registrert: 26 jun 2007, 21:10
Sted: Molde
Kontakt:

Legg innav inunf » 10 sep 2008, 15:58

Nå er jo dealen at jeg ikke skal kjøre så mye hverken i skogen eller på grus. Denne sykkelen skal brukes til turer, gjerne av typen Ålesund-Ås. Det er 60 mil, og det er derfor jeg vurderer sykler som VFR 800 og ST4. Grunnen til at jeg har mer lyst på KTM er at KTM er tøft. Det er sideveskene som gjør at jeg har mer lyst på SMC enn f. eks. SMR.

Høsky har jeg ikke vurdert, men tviler på at det er noe for meg. DRZ er ihvertfall uaktuelt, SMR'en var jo ikke direkte sprek og DRZ'en mangler 30 hk i forhold til SMR/SMC/Duke.

Vet ikke helt hvordan den Vaporen blir, det kommer selvsagt bilder når/mens jeg monterer den i vinter.

Brukeravatar
Øystein G
Bronze
Innlegg: 1446
Registrert: 16 jul 2007, 18:40
MC: Aprilia Rs125 '07 Black
Sted: Beitostølen
Kontakt:

Legg innav Øystein G » 10 sep 2008, 21:38

Ville nok kjøpt KTM 690 SMC jeg, både fordi den ser best ut av alle de der oppe, veier mindre og blir en mer leken sykkel. Kan ha det gøy på tur og, og det er jo ikke noe morsomt med en sykkel på nesten 200 kilo som Vfr'en.
Bilde
Fp ++

Brukeravatar
Magnus
Vaktmester
Innlegg: 2110
Registrert: 24 okt 2006, 18:30
MC: RS250 banesykkel en dag?
Sted: UMB
Kontakt:

Legg innav Magnus » 11 sep 2008, 00:04

Det ligger liksom i luften at du ikke kunne tenkt deg SXV pga barnesykdommer, og samme gjelder for meg. Det er den gøyeste sykkelen jeg har prøvd, men dog! Men å kaste bort pengene på å kjøpe en ny sykkel, syntes jeg er dumt. Da kan man heller kjøpe seg en bedre/større sykkel på bruktmarkedet.
Hvorfor ikke kjøpe sykkelen som blir omtalet som perfekt? http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... .svl=Bilde
Daytona 675 ble kåret til den beste sykkelen i 2006! I masterbiketesten fikk den følgende dom: Daytonaen har best aksellerasjon i mellomregisteret av ALLE R-sykler inkl. 1000ccm(!!!), best girkasseutveksling, det er best på håndterlighet, presisjon inn og ut av sving, best styrke i forbrems, mest følsom forgaffel, best på informasjon i bakfjæring og har den beste kjørestillingen. Sykkelen blir beskrevet som en GP-250 racer fordi den er så smal, lett og lettstyrt.

... Bilde
Kilde: Bike 7, 06
http://img230.imageshack.us/img230/1305 ... geros5.gif

Eller hva med http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... .svl=Bilde ?
Hvem får ikke lyst på den etter å ha lest: http://www.mc24.no/article.php?articleI ... goryID=116
SXV, 675 og Superduke, er i mine øyner tre konger!
Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing.
- Suzuki PV50 (x)
- Starway CL125 (x)
- Prince 125 (x)
- Aprilia RS125 97 (x)
- Honda Hornet 600 (x)
- Mazda MX5
- oppdatert mars 2009


Gå tilbake til «Din tråd»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest